PWO Cola- 210 g
-25%

PWO Cola - 210 g


Nutriversum

Cena:

2.890,00 RSD

2.170,00 RSD

PWO je pretrenažna formula složene strukture sa visokim sadržajem kofeina za ekstra motivaciju i fokus. Namenjen je prvenstveno aktivnim sportistima, ali i rekreativcima koji žele da pomere svoje granice.

Za uspešno dejstvo i efekte PWO formule zaslužan je dobro izbalansiran sastav u koji ulaze, pored kofeina, kreatin, AAKG, aminokiseline, beta-alanin i niacin.

PWO se može nabaviti u tri ukusa: limun, pomorandža i kola. Karakteristike ovog osvežavajućeg napitka:

- ne sadrži šećer, time ne narušava koncept kod dijeta za postizanje suve mišićne mase
- veganski je proizvod
- ne sadrži laktozu
- sadrži kofein (200 mg/dnevna doza)

U aktivnu komponentu PWO formule spadaju: L-arginin-alfa-ketoglutarat (AAKG), beta alanin, L-citrulin DL-malat, kofein, aminokiseline razgranatog lanca (BCAA) i kreatin.

L-arginin-alfa-ketoglutarat (AAKG) predstavlja so aminokiseline L-arginina sa alfa-ketoglutarnom kiselinom. Arginin se smatra polu-esencijalnom ili uslovno esencijalnom aminokiselinom – njen unos nije obavezan putem hrane. Fizioloski aktivan arginin (L-arginin) učestvuje u sintezi proteina. Prekursor je za sintezu azot-oksida (NO), gde kao koprodukt nastaje amino kiselina citrulin. U zavisnosti od mesta u organizmu gde se oslobađa ima nekoliko funkcija:

- stimulacija pituitarne zlezde
- vazodilatacija
- neurotransmisija
- imunomodulacija
- detoksikacija od amonijaka i izbacivanje viška azota iz organizma
- prekursor je za sintezu ornitina

U ciklusu uree dolazi i do sinteze ornitina koji se koristi za stvaranje prolina, poliamina, glutaminske kiseline i glutamina. Arginin učestvuje i u formiranju kolagena i reparaciji tkiva, kao i u sintezi kreatina. Arginin takođe utiče i na oslobađanje nekoliko hormona (insulin, glukagon, somatostatin i hormon rasta).

Oralnom suplementacijom uglavnom se podstiče oslobađanje hormona rasta, a time i fizičke performanse.

Deca, trudnice i žene koje doje, treba da izbegavaju dodatni unos L-arginina. Pored pomenutog, suplementacija L-argininom može reaktivirati latentnu infekciju virusom herpesa, te se savetuje izbegavanje dodatnog unosa L-arginina kod osoba sa učestalom pojavom herpesa. Suplementaciju L-argininom treba izbegavati u slučaju uzimanja lekova koji uticu na dilataciju krvnih sudova. Osobe obolele od dijabetesa mogu da unose dodatni arginin samo pod nadzorom lekara.

Alfa-ketoglutarna kiselina (AKG ili α-KG) je prekursor glutaminske kiseline i učestvuje u procesu transaminacije glutaminske aminokiseline. Povezana je sa sintezom prolina, arginina i poliamina. Igra ključnu ulogu u ravnoteži azota (azotni bilans). Smeša L-arginina i alfa-ketoglutarne kiseline se često koristi u dodacima ishrane namenjenim sportistima sa ciljem povećanja sportskih performansi. Prema istraživanjima, smeša L-arginina i alfa-ketoglutarne kiseline može da:

- utiče na povećanje protoka krvi u mišićima
- redukuje katabolizam i povećava sintezu proteina
- omogucuje bolje prilagođavanje na uslove tokom napornih treninga sa opterećenjima
- poboljšava status aminokiselina nakon trauma i hiruških intervencija

Beta-alanin predstavlja neesencijalnu aminokiselinu koja se ne koristi u sintezi proteina. Nastaje u organizmu u okviru metabolizma karnozina i dr. Neka istraživanja ukazuju da veći unos beta-alanina može da utiče na povećanu sintezu karnozina i poboljšanje sportskih sposobnosti. Tako je, prema određenim ispitivanjima, dnevnom suplementacijom beta-alaninom u iznosu od 4-6,4 g/dan došlo do povećanja koncentracije karnozina za 59% nakon 4 nedelje i za 80% nakon 10 nedelja.

Kreatin i beta-alanin mogu da utiču na povećanje skeletnog kreatin-fosfata i karnozina i takođe mogu u sadejstvu da smanje zamor i povećaju performanse pri vežbanju, naročito kod utreniranih sportista.

Prema istrazivanjima, beta-alanin može pozitivno da utiče na:

- odloženo umaranje mišića
- povećanje aerobne i anaerobne izdržljivosti
- povećanje mišićne mase i mišićne snage

L-citrulin predstavlja neesencijalnu, neproteinsku alfa-aminokiselinu koja se može naći u sastavu svih sisara, pa i čoveka, u biljkama i u malim količinima u skoro svim živim organizmima. Lubenica predstavlja jedan od najbogatijih izvora L-citrulina, kojeg u većim količinama ima i u krastavcima, bundevi, dinjama i dr.

L-citrulin predstavlja ključno međujedinjenje u ciklusu uree. U organizmu nastaje iz ornitina u ciklusu uree ili oksidacijom arginina.

L-citrulin DL-malat predstavlja so aminokiseline L-citrulina i racemske smeše DL-jabučne kiseline koji se nalaze u odnosu 1:1. Prema određenim radovima, suplementacija citrulin-malatom može da pomogne procesu oporavka od intenzivnih fizičkih napora i da utiče na poboljšanje sportskih performansi.

Kofein predstavlja ksantinski alkaloid (1,3,7-trimetilksantin) koji se može naći u većoj količini u zrnu kafe, listovima crnog i zelenog čaja, plodu gvarane, kakao zrnu i dr. Deluje kao stimulator centralnog nervnog sistema, povećava koncentraciju i budnost, smanjuje zamor, ubrzava rad srca, povećava krvni pritisak i smanjuje apetit. Razlog upotrebe preparata na bazi kofeina u ishrani sportista je njegova potencijalna osobina da utiče na povećanje mentalne snage i dostizanje mehaničke granice stimulisanjem aerobnih i anaerobnih energetskih sistema.

Prekomerna upotreba kofeina može izazvati nesanicu, lupanje srca, povišen krvni pritisak i pojačanu diurezu, a takođe i interakcije između kofeina i nekih lekova (za smirenje, MAO inhibitori, neki antibiotici i antihipertenzivi).
Unos kofeina u preporučenoj dnevnoj dozi PWO je 200 mg.

Aminokiseline razgranatog lanca (L-leucin, L-izoleucin, L-valin) su esencijalne aminokiseline koje se nalaze u proteinima svih živih bića. BCAA zajedno čine trećinu dnevnih potreba za aminokiselinama kod ljudi. Aminokiseline razgranatog lanca, a pogotovo leucin igraju veoma važnu ulogu u regulaciji energije i metabolizmu proteina.

Na osnovu nekih studija, utvrđeno je da se 90% unetog leucina utroši za proizvodnju energije u toku vežbanja i da je potrošnja leucina dva puta veća od potrošnje izoleucina i valina, zbog čega se i u formulacijama najčešće nalazi u duplo većoj kolicini u odnosu na L-izoleucin i L-valin.

Izvor ovih aminokiselina su uglavnom životinjski i biljni proteini. Aminokiseline razgranatog lanca mogu imati antikataboličko dejstvo. Postoje preliminarni dokazi da BCAA mogu sprečiti katabolizam mišića i da ubrzati sintezu proteina kod nekih osoba sa traumama i kod osoba koje intenzivno vežbaju.

Kreatin je neproteinska aminokiselina koja se uglavnom nalazi u životinjama, a mnogo manje u biljkama. Sintetise se u bubrezima, jetri i pankreasu iz aminokiselina L-arginina, glicina i L-metionina. Nakon biosinteze, kreatin se transportuje do skeletnih mišića, srca, mozga i drugih tkiva. Većina kreatina se metabolizuje u ovim tkivima do fosfokreatina (kreatin-fosfata).

Fosfokreatin predstavlja glavni oblik uskladištene energije u organizmu. Ograničena dostupnost kreatin-fosfata u toku intenzivnog mišićnog rada predstavlja limitirajući faktor performansi skeletnih mišića. Kreatin, koji se koristi u suplementima uglavnom je sintetska supstanca. Kreatin u suplementima može da ima dejstvo energenta u toku anaerobnih vezbi i takođe može da ima neuroprotektivno i kardioprotektivno dejstvo.

Prema nekim istraživanjima, suplementacija kreatinom može da poveća performanse u ograničenom broju visokointenzivnih fizičkih aktivnosti u kratkom vremenskom periodu.

Upotreba kreatina nije zabranjena kod sportista i kreatin se ne nalazi na listi zabranjenih supstanci Svetske anti-doping agencije (World Anti-Doping Agency - WADA). Evropska agencija za bezbednost hrane (EFSA) je odobrila navođenje sledeće zdravstvene izjave vezano za upotrebu kreatina: ,,Kreatin povećava telesne mogućnosti u uzastopnim kratkotrajnim vežbama velikog intenziteta". Koristan efekat postize dnevnim unosom 3 g kreatina.

Kreatin može biti kontraindikovan kod osoba sa bubrežnom insuficijencijom i poremećajima rada bubrega. Suplementaciju kreatinom bi trebalo da izbegavaju sve osobe sa poremećajima bubrega i dijabetičari. Osobe koje uzimaju kreatin bi trebalo da prate nivo kreatina u krvi.

Kreatin se sintetiše u organizmu u količini od 1-2 g, a dodatno se hranom još toliko unese. Prema Encyclopedia of Dietary Supplements i Dietary Supplements, početna (udarna) faza je 20 g dnevno (u 4 porcije po 5 g), nakon koje sledi ,,faza održavanja", za koju su karakteristične doze od 3-5 g kreatina dnevno.

Kreatin je generalno dostupan kao prah kreatin monohidrat. Za osobe koje koriste kreatin kako bi povećale performanse u kratkim, visokointenzivnim aktivnostima, početna (udarna) doza je 20 g ili 0,3 g/kg telesne mase podeljena u 4 doze dnevno, u trajanju od dva do pet dana, nakon čega sledi održavanje doze kreatina u količini ne više od 2 g ili 0,03 g/kg telesne mase. Kreatin bi trebalo uzimati sa dovoljnom količinom vode, 6-8 čaša dnevno.

Niacin doprinosi normalnom metabolizmu stvaranja energije, normalnoj funkciji nervnog sistema, normalnoj psihološkoj funkciji, održavanju normalnih sluznica, održavanju zdrave kože, smanjenju umora i iscrpljenosti.

Preporučeno doziranje i način upotrebe

Kao dodatak ishrani, izmešati jednu dozu od 7 g (2 merice) proizvoda sa 250 ml hladne vode i konzumirati 30 minuta pre početka aktivnosti.